کارا ماشین

خط تولید ماشین آلات تولید شیشه دوجداره

خط تولید ماشین آلات تولید شیشه دوجداره
همانطور که می دانید پنجره ها یکی از اصلی ترین عناصر هر ساختمانی هستند که در نما و روشنایی آن تأثیر زیادی دارند. این در حالیست که پنجره های معمولی و قدیمی می توانند افزایش دما در تابستان و کاهش دما در زمستان را به طور ناخواسته به همراه داشته باشند.
امروزه استفاده از پنجره هایی که با شیشه دوجداره ساخته شده اند، این معضل را تا حد زیادی برطرف ساخته، ضمن این که از امنیت بالاتری نیز برخوردارند. این مزایا در کنار سایر ویژگی های منحصر به فرد شیشه های دوجداره، سبب کاربردهای وسیع این محصولات شده است.
از این رو بسیاری از کارگاه های ساخت پنجره، شروع به فعالیت در زمینه تولید شیشه دوجداره کرده اند. در این راستا، قصد داریم تا مختصر توضیحی راجع به فرآیند و ماشین آلات تولید شیشه دوجداره ارائه دهیم.

استفاده از شیشه دوجداره چه مزایایی دارد؟

شیشه دوجداره یک گزینه مناسب برای بهینه سازی مصرف انرژی، در کنار به حداقل رساندن ورود سر و صدا به محیط داخل است. در حقیقت، فضای خالی بین دو لایه شیشه به عنوان یک لایه اضافی و عایق عمل می کند.
عایق بودن شیشه دوجداره بدین معناست که میزان فرار گرما در زمستان کاهش یافته و دمای محیط داخل به خوبی حفظ می شود. از طرفی در فصل تابستان نیز اثر معکوس داشته و از ورود گرمای به خانه جلوگیری می نماید. لذا این موضوع، سبب کاهش هزینه های مصرف انرژی خواهد شد.
علاوه بر این، از آنجایی که شیشه دوجداره به خوبی درزگیری و مهر و موم شده است، در کاهش نویز فرکانس متوسط تا زیاد (مانند صدای انسان) می تواند به خوبی عمل کند. همینطور اختلاف ضخامت شیشه مابین صفحات داخلی و خارجی، سبب کاهش صدا حتی فرکانس های بالاتر نیز می گردد.

اجزای تشکیل دهنده شیشه دوجداره

با توجه به مطالبی که در بخش قبل گفته شد، پنجره های دوجداره استاندارد در مقایسه با پنجره های معمولی، در همه حالات گزینه ای ایده آل تر محسوب می شوند. بدیهی است که شکستن دو لایه شیشه، بسیار سخت تر است و برای امنیت بیشتر نیز می توان از شیشه های دوجداره استفاده کرد.
برای این که بتوانید ساختار کلی شیشه های دوجداره، تکنولوژی تولید شیشه دوجداره و خواصشان را بهتر درک کنید، بهتر است به طور خلاصه با اجزای تشکیل دهنده آن ها آشنا شوید:

شیشه جام

شیشه های اولیه که برای تولید این محصولات مورد استفاده قرار می گیرند، باید به روش فلوت تهیه شده و بدون موج، حباب و هوا باشند. همچنین بایستی از ضخامت مناسبی نیز برخوردار باشند تا بتوانند به عنوان عایق، به خوبی عمل کنند. شیشه هایی با ضخامت 4 و 6 میلی متر، ایده آل ترین گزینه بدین منظور هستند.

اسپیسر

در فضای بین دو لایه شیشه، اسپیسر یا فاصله گذار قرار داده می شود. این قسمت اغلب از جنس آلومنیومی بوده و دارای انعطاف است تا در صورت خم شدن، شکسته نشود.

ماده رطوبت گیر

این مواد به شکل شبکه های غیر قابل نفوذی هستند که از ورود مولکول های هوا جلوگیری می کنند. در حقیقت با تزریق رطوبت گیر، از ایجاد حالت مه گرفتگی در فضای بین دو لایه شیشه پیشگیری خواهد شد. به کمک دستگاه مخصوص، داخل اسپیسری که خم شده است را با این ماده پر می کنند.

چسب بوتیل

برای چسباندن اسپیسر بین دو لایه شیشه، از چسب بوتیل استفاده می شود. فرآیند چسب زنی باید توسط دستگاه بوتیل زن و به شکل کاملاً یکنواخت صورت گیرد، به طوری که دور تا دور شیشه و اسپیسر را بچسباند و تمامی منافذ بین آن دو را پر کند. چسب بوتیل باید از کیفیتی خوبی برخوردار باشد تا شیشه دوجداره را در برابر نفوذ رطوبت و هوا مقاوم سازد.

گاز آرگون

فضای خالی بین دو جداره شیشه، با گاز آرگون پر می شود. آرگون از دسته گازهای بی اثر بوده که در برابر تابش نور خورشید، واکنش نمی دهد. همچنین، به خاطر این که فاصله بین مولکولی در گاز آرگون، بیشتر از فاصله بین مولکولی در هواست، به عنوان عایق بسیار خوب صوت و دما عمل می کند.

چسب عایق پلی ‌سولفاید

این ماده هم به عنوان عایق ثانویه برای درزگیری نهایی، در فاصله دور تا دور شیشه دوجداره یعنی بین لبه ‌های شیشه و اسپیسر تزریق می ‌شود.
باید گفت که موارد ذکر شده در فوق، به ترتیب در کارگاه های تولیدی مورد استفاده قرار می گیرند. برای اضافه نمودن هر بخش هم نیاز به یک سری تجهیزات و ماشین آلات تولید شیشه دوجداره و قطعات دستگاه شیشه دوجداره است که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

مهم ترین ماشین آلات تولید شیشه دوجداره

پروسه تولید شیشه های دوجداره صنعتی و استاندارد، به گونه ای است که باید قسمت اعظمی از آن، توسط دستگاه های مخصوص و با کمترین دخالت نیروی انسانی صورت گیرد.
اگر تمامی نکات در خط تولید به درستی رعایت شوند، محصول نهایی از تست های استاندارد جهانی این نمونه محصولات، سربلند بیرون می آید. در غیر این صورت، باز به چرخه تولید باز می گردد و خسارات زیادی به بار خواهد آمد.
تجهیزات و ست کامل دستگاه شیشه دوجداره، شامل تمامی مراحل ساخت این محصول می شوند، از ابتدایی ترین بخش یعنی برش و شستشوی شیشه گرفته تا مرحله تزریق گاز آرگون و چسب عایق.
از جمله این دستگاه های ضروری و کاربردی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
دستگاه شستشوی شیشه دوجداره
میز برش
دستگاه خم اسپیسر
میز چرخان
دستگاه بوتیل زن
دستگاه تزریق گاز آرگون
دستگاه چسب زن پلی ‌سولفاید

سفارش ماشین آلات خط تولید شیشه دوجداره

با توجه به رونق تولید شیشه های دوجداره و نواسانات قیمت خط تولید شیشه دوجداره در کشور، مراکز متعددی هستند که به فروش دستگاه ها و تجهیزات کاربردی در این حوزه می پردازند. این مجموعه در راستای ساخت و عرضه انواع ماشین آلات تولید شیشه دوجداره، می کوشد تا بهترین ها را ارائه نماید.
همچنین از آنجایی که شرایط بازار دائماً در حال تغییر است، این شرکت این شرایط را نیز فراهم آورده تا در صورت نیاز به واگذاری ماشین آلات شیشه دوجداره استوک و نو ، بتوانید ماشین آلات خود را به فروش برسانید.
بنابراین امکان خرید خط تولید شیشه دوجداره کارکرده هم وجود دارد تا بتوان با قیمت مناسب تر، دستگاه های مورد نیاز خود را جهت تولید شیشه دوجداره تهیه کرد. پس همین حالا برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین گروه کارا تماس حاصل فرمایید.

گروه تولیدی بازرگانی کارا

گروه تولیدی بازرگانی کارا از سال 1380 فعالیت خود را در زمینه شیشه دوجداره و مونتاژ درب و پنجره upvc آغاز نمود و با توجه به احساس نیاز بازار ایران مبنی بر استفاده از ماشین آلات مدرن و جدید ، از سال 1388 واردات ماشین آلات مدرن و پیشرفته شیشه دوجداره و یو پی وی سی انجام گردید و در ادامه اقدام به تولید برخی از ماشین آلات مطابق با استانداردهای بین المللی نمود.

شماره های تماس با ما

 
01133701223-4
09120129060
09355550046
09355550049
09355550081
09355550091
© 2024 kara-machinery.com - Designed By Mehdi Edalat Back To Top

Offcanvas