کارا ماشین

ساخت و تولید دستگاه بوتیل زن

ساخت و تولید دستگاه بوتیل زن
دستگاه بوتیل زن یکی از کاربردی ترین تجهیزات در صنعت تولید شیشه دوجداره است که به کمک آن می توان کیفیت محصول نهایی را بهبود بخشید. شما می توانید جهت سفارش ساخت این دستگاه، از طریق این مجموعه اقدام نمایید.


درب و پنجره ها مهم ترین بخش های یک ساختمان هستند، به طوری که ارتباط افراد با محیط بیرون را حفظ کرده، به همین جهت از اهمیت بالایی نیز برخوردارند. جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل، تنظیم دما و از همه مهم تر استحکام درب و پنجره ها در برابر طوفان شدید، زلزله و شرایط این چنینی، بستگی به خرید محصولات باکیفیت دارد.
دستگاه بوتیل زن برای افزایش استحکام و کیفیت نهایی پنجره های دوجداره به کار می رود. این نمونه تجهیزات با توجه به مفید و کاربردی بودن، امروزه نقش مهمی در خط تولید درب و پنجره های دوجداره ایفا می کنند.

معرفی و کاربرد دستگاه بوتیل زن

قبل از این که به معرفی دستگاه بوتیل زن بپردازیم، بهتر است توضیح مختصری ارائه دهیم از این که چسب بوتیل چیست و موارد استفاده آن کدامند؟
چسب بوتیل از مواد پرکاربرد در صنعت بوده که از خانواده چسب های حرارتی به شمار می رود. از کاربردهای این نوع چسب، می توان به درزگیری در صنایع تولید شیشه دوجداره و خودروسازی اشاره نمود.
شایان ذکر است که در ساخت پنجره های دوجداره، اصلی ترین و حساس ترین مرحله، فضایی است که مابین لایه های شیشه تعبیه می گردد. از آنجایی این نوع پنجره ها از چند لایه شیشه تشکیل شده اند، لذا باید مابین این لایه ها یک جدا کننده قرار گیرد تا فاصله میانشان حفظ گردد. به این جدا کننده اسپیسر می گویند.
برای این که لایه های شیشه به خوبی به اسپیسر بچسبند، نیازمند درزگیرهایی هستند که کاملاً نفوذناپذیر باشد. اینجاست که بحث چسب حرارتی بوتیل و اهمیت استفاده از آن در خط تولید پنجره دوجداره عنوان می شود.
دستگاه مخصوص بوتیل زنی با استفاده از چسب نام برده شده، شیشه های دوجداره را به کناره های اسپیسر محکم می کند. در واقع این وسیله به کمک المنت هایی که دارد، چسب را ذوب کرده و سپس مایع به دست آمده را توسط جک هیدرولیک پمپاژ می نماید.

طرز کار دستگاه بوتیل زن

عملکرد دستگاه چسب بوتیل زن بدین گونه است که در شروع، اپراتور اسپیسری که با دستگاه خم کن، برش داده و خم شده است را بر روی نوار نقاله ای که روی دستگاه تعبیه شده و در حال حرکت است، قرار می دهد.
در مرحله بعد اسپیسر به سمت نازل های تزریق چسب حرارتی به حرکت در می آید. هنگام نزدیک شدن به دهانه نازل، سنسورهای دستگاه حضور اسپیسر را تشخیص داده و فرمان تزریق چسب بوتیل صادر می گردد.
گفتنی است که عملیات تزریق چسب تا موقعی ادامه می یابد که سنسورها، اسپیسر را در روبروی خود حس کنند. در نهایت هم با اتمام عبور اسپیسر، کار تزریق چسب به اتمام می رسد.
این کار برای اضلاع دیگر اسپیسر خم کاری شده نیز انجام می گیرد تا به تمام گوشه های اسپیسر از هر دو طرف، چسب بوتیل زده شود. نکته قابل توجه این است که به کمک دستگاه بوتیل زدن، می توان هر نوع شکلی از اسپیسر، حتی چند ضلعی و دایره ای را نیز چسب کاری کرد.

ساخت و تولید دستگاه بوتیل زن

همانطور که از عملکرد بوتیل زن متوجه شدید، این دستگاه پای ثابت تجهیزات مورد نیاز در خط تولید شیشه دوجداره به حساب می آید. می توان گفت که بدون وجود این دستگاه، کیفیت نهایی محصولات به طرز قابل توجهی کاهش خواهد یافت.
به طور معمول، هر دستگاه بوتیل زن دارای اجزا و بخش های زیر است:
1. موتور گرداننده نوار نقاله جهت حرکت چسب بوتیل
2. چندین المنت برای گرم کردن مخزن چسب
3. یک مخزن روغن هیدرولیک جهت فشار جک مخزن
دستگاه بوتیل زن به صورت محدود، در ایران ساخته و عرضه می گردد. شما می توانید جهت سفارش تولید این دستگاه ها، همچنین دریافت مشخصات فنی و لیست قیمت آن ها، از طریق شماره های تماس با مشاورین ما ارتباط برقرار کنید.

گروه تولیدی بازرگانی کارا

گروه تولیدی بازرگانی کارا از سال 1380 فعالیت خود را در زمینه شیشه دوجداره و مونتاژ درب و پنجره upvc آغاز نمود و با توجه به احساس نیاز بازار ایران مبنی بر استفاده از ماشین آلات مدرن و جدید ، از سال 1388 واردات ماشین آلات مدرن و پیشرفته شیشه دوجداره و یو پی وی سی انجام گردید و در ادامه اقدام به تولید برخی از ماشین آلات مطابق با استانداردهای بین المللی نمود.

شماره های تماس با ما

 
01133701223-4
09120129060
09355550046
09355550049
09355550081
09355550091
© 2024 kara-machinery.com - Designed By Mehdi Edalat Back To Top

Offcanvas